Организација пословања

Основати и покренути сопствену фирму није немогућ задатак, а није ни толико невероватно скуп или компликован процес. И ако имате неку идеју, постојеће или вероватне пословне везе и нешто мало почетног капитала требало би да уђете у ову авантуру, јер радећи за неког другог тешко да можете да се обогатите или промените свој живот. За почетак је потребно планирање, а касније још планирања, и просто се навикните на чињеницу да стално размишљате, записујете и прерачунавате своје трошкове и добит.

Пре оснивања фирме потребно је да осмислите шта је то што желите да производите и продајете, без обзира да ли је у питању конкретан физички, електронски производ или само ваша услуга. И уопште се немојте обесхрабрити слушајући хвалоспеве о ИТ индустрији и разним видовима програмирања (prestamos rapidos online), ако те послове не умете да радите. Будућност ће се фокусирати на такозваним традиционалним пословима, који функционишу независно од ИТ сектора, а тај исти ИТ им само служи да се позиционирају на тржишту и прошире контакте. Будите уверени да је ово истина, јер је дошла од Џека Ма, човека који је основао Алибабу и сада је један од најбогатијих људи на свету.

Дакле, за почетак смислите шта је то што желите да радите, а затим са Интернета прекопирајте неки сличан бизнис план и прилагодите га својој будућој фирми. Бизнис планови нису само форма, већ ће вам помоћи да сагледате све типове трошкова и схватите да ли можете да профитирате. Ваши следећи кораци су оснивање фирме, при чему треба да детаљно процените који облик фирме ће највише да одговара вашим потребама, и наравно колико сте платежно способни да држави редовно плаћате порезе и дажбине. Одмах по регистрацији фирме од вас се захтева да у банци отворите рачун фирме и уплатите оснивачки капитал.

У исто ово време, а ако отварате Д.О.О. тип фирме мораћете да пронађете „свог“ књиговођу и закључите уговор са њим пре регистрације у пореској управи. За све ове изнад наведене акционе кораке рачунајте да ће вам бити потребно највише до 200 евра у динарима, а да процес тражења и размишљања шта, где и како, можете да скратите плаћајући неку агенцију која ће регистрацију фирме да изврши у ваше име.

Рецимо да су ваши текући трошкови само за плаћање дажбина и књиговође око 200 евра месечно на територији Београда, јер је у унутрашњости ово могуће извести и за мање своте новца, сада треба да рачунате на опремање радног простора и плаћање текућих трошкова за струју, воду и енергенте. Само и да радите из канцеларије мораћете да се опремите рачунарима, да их евентуално умрежите и инсталирате лиценцирани софтвер. Уколико сте закључили уговор са књиговођом тада ће вам он или она радити те врсте послова, те неће бити потребе да уграђујете и ове врсте програма. Али ћете временом схватити да је потребно да се повежете са ваљаним бизнис консултантом који ће вам објашњавати одређене детаље везане за индустрију у којој се налазите. А ово све кошта.

Наравно, не смете да заборавите ни свој наступ на Инернету и нема потребе да плаћате прескуп сајт, ако сте способни да радите свој маркетинг преко друштвених мрежа – creditos rapidos sin papeles. Али је врло битно да уложите у брендирање и позиционарање свог производа или услуге. Што поново може да буде скоро па бесплатно, ако сте способни да проведете неко време учећи сами како се то ради. Није немогуће, само захтева мало више времена и дисциплине, и за почетнике у бизнису се вишеструко исплати.