Старт ап почетничке грешке – други део

У претходном чланку смо говорили о томе које грешке људи праве приликом оснивања и покретања старт ап бизниса. Говорили смо о томе како људи не треба да губе фокус и како зарада не треба да буде главни мтив неког пословања, иако је тако са великом већином који покрећу неки бизнис. На крају крајева, сви раде нешто како би зарадили и себи на тај начин олакшали живот и егзистенцију. Но, да се вратимо на почетничке грешке.

Често се дешава да људи почињу неки посао, али да им је за остварење свих њихових идеја и циљева неопходно још новца. Ту на сцену ступају инвеститори који би, за неки свој удео или профит, требало да уложе у ваш бизнис, или да послују са вама, тј. да купе ваш производ. У сваком случају, уколико се слепо залепите за највеће играче у пољу које сте изабрали, онда може да се деси да вам промакну „мањи“ играчи, али играчи који свакако или могу да купе ваше производе или да на неки начин сарађују са вама. Дакле, не идите одмах на велико, видите прво ко се бави сличним послом у вашој средини, или коме требају ваши производи у пордучју из кога сте, и тако ћете најбоље развити свој посао – постепено.

Понекад се људи превише оптерећују и прављењем што већег потрфолиа тако што ће добијати што више посла и радити за што више различитих муштерија. Ово је потпуно погрешно, увек је боље имати једну муштерију која ће откупити све ваше роизводе и бити презадовољна њима, него ли неколико њих који ће налазити неке мане вашим производима или услугама. Наравно, ово не значи да када нађете неког ко ће бити у стању да купи све ваше производе, да ту треба и да станете. Напротив, ово треба да вам буде мотивација да проширите своје пословање.

Врло често се дешава да људи који тек покрећу старт ап пословања не промисле добро пре него што донесу неку одлуку. На пример, понекад сте почели са неком малом фирмом и изненада вас је контактирао неко ко жели огромну испоруку која би вам донела много новца. Већина загризе на ову удицу и без размишљања и прихватио ово, али ту следи проблем. Наиме, људе често води зарада па и не промисле да ли опште имају капацитета да ураде нешто и тако остављају будуће клијенте са половичним испорукама, или увелико пробијају роково што је само лоша референца. Пажљиво процените шта можете, и пажљиво размислите пре сваке одлуке.

Још нешто. Већина почетника, након одрађеног једног посла и ненаручивања новог од истог клијента изгуби контакт или прекине комуникацију са истим. То је лоше решење јер одржавање добрих односа и комуникације је пресудо јер на тај начин остављате врата за некупотенцијалну будућу сарадњу или за референце које неко може да вам да.

Ово су биле неке од грешака које би свако ко планира да отпочне старт ап бизнис требало да избегне. Наравно, то није увек тако лако нити баш могуће, само је битно да приликом бављења неким послом добро запамтите шта желите и који је ваш крајњи циљ.