Полиса осигурања: да или не?

Полиса осигурања је нешто што већина пословних људи одлаже „за нека боља времена“ али та времена углавном ни не дочекају. Зашто? Па, можда зато што се у међувремену деси нешто због чега би пожелели да имају осигурање а нису на време уплатили полису. Постоји много ствари које могу поћи наопачке, али с друге стране, већина пословних подухвата у својој раној фази и даље муку муче са профитабилношћу, па је задња ствар на коју помишљају да додају нови издатак сваког месеца. Да не помињемо осигуравајуће куће које и нису превише ажурне у испуњавању својих обавеза.

Па ипак, када је најбоље извадити полису осигурања и да ли се она уопште исплати? Можда и не, ако не очекујете инциденте, немате вредну пословну имовину или робу која би могла да претрпи оштећење, да буде украдена или не очекујете да вас муштерија тужи. То наравно не значи да треба да узмете најскупљу полису, јер ниједна не покрива све а узимају добар део колача. Циљ је да пронађете праву полису која покрива области које вас брину и да не плаћате покриће које вам реално није потребно.

Постоје осигуравајућа друштва која вам омогућавају да креирате сопствени пакет осигурања, који не би требало да прелази пар хиљада динара на годишњем нивоу, за мало предузеће. Међутим, средња предузећа имају запослене а са њима долазе и додатни трошкови попут здравственог и социјалног осигурања, као и разних доприноса што може да се одрази и на висину премије. У суштини, добро осигурање треба да покрива штету на имовини и повреде које могу задесити вас, ваше запослене или трећа лица. Ако пружате услуге, осигурање од професионалне одговорности би могло да ублажи штету коју бисте могли да претрпите од руке незадовољног клијента који воли да се тужака. Та полиса би требало да покрива штету коју трећа лица могу да претрпе услед ваше грешке или немара. То наравно не значи да треба да се превише опуштате, јер ће цена премије расти са бројем „инцидената“.

Такође, битно је да останете у току са променама које осигуравајућа друштва воле да уводе, често на своју руку, као и да их редовно обавештавате о свим променама које се тичу вашег бизниса, како не би могли да их употребе као разлог да одбију да плате евентуалну штету. Такође, репутација осигуравајућег друштва уме да варира тако да се исплати проверити да ли ваш пружач осигуравајућих услуга има обичај да избегава своје обавезе или да касни са њиховом применом.

У сваком случају, иако није занимљиво плаћати за нешто што се у најбољем случају никада неће десити, осигурање уме да буде вредно мука на које ће вас ставити. Наравно, ако мислите да послујете на мало, без запослених и ниједна осигуравајућа кућа не нуди повољне услове, осигурање се неће исплатити. Али оног тренутка када почнете да играте на велико, безбедност постаје све важнија.