Брендирање, раст и рекламирање сопственог бизниса

Изградња сопственог бренда није нимало лак задатак, па се зато многи привредници радије опредељују за сарадњу са већ постојећим фирмама. То је и лакше и сигурније, али није нужно и боље. Једном када је створен, бренд ће помоћи приликом продаје производа односно услуга, али пре тога треба да убедите довољно људи да почну да плаћају за њих.

Приликом изградње сопственог бренда, најважнији аспекат је свакако рекламирање. Права реклама може да изгради фирму као што погрешна може да је уништи. Наравно, ово су само најекстремнији исходи, а најчешће ствари заврше негде између. У сваком случају, у овој ери друштвених мрежа и глобализације, стварање и рекламирање брендова никада није било лакше, под условом да знате шта радите.

Први корак је да створите препознатљив лого и паковање за ваш производ, односно лого и заштитни знак ако пружате неку врсту услуге. Јединствени знак који ће људи повезивати са вашим производом као што јабуку повезују са компанијом Епл или Мицубиши и њихова три „дијаманта“. Након што ваша достигнућа постану препознатљива, време је да их рекламирате на друштвеним мрежама, док је рекламу на телевизији и у новинама можда боље оставити за нека друга времена. Многа средства рекламирања су одавно превазиђена, док за читаву рекламну кампању у професионалној режији још дуго нећете имати средстава.

За сада се држите постова на друштвеним мрежама, купонима и попустима које ћете нудити муштеријама да их заинтересујете. Нажалост, и овде је потребно уложити труд и залагање – или бар средства. Било да је у питању лого или одржавање сајта, увек можете унајмити професионалце да вам помогну. Неки ће чак трагати за садржајима који су релевантни за ваш посао и постављати их на ваш веб сајт.

Ако сте тај део посла обавили како треба, и ако је ваш производ односно услуга на нивоу, ваша фирма ће почети да расте и да се развија заједно са обимом посла. Не дајте да вас ово застраши, јер је то потпуно очекиван и пожељан развој догађаја. Највећа тајна успешног бизниса је сталан раст; ако бизнис не расте, он пропада. Оног тренутка када раст крене да успорава, јављају се први прави проблеми: до сада је све било сјајно, али како и где се развијати у недостатку простора и на пренатрпаном тржишту? Као прво, сарадња са другим, већ успостављеним фирмама и њиховим брендовима је сјајан начин да обезбедите узајамни раст.

Контактирање блогера и других јавних личности и „подстицање“ промовисања ваше делатности може помоћи, нарочито на почетку када људи не знају за вас. Ако баш морате, понудите им бесплатне узорке производа и услуге у замену за промовисање вашег бизниса, или се удружите са неком хуманитарном организацијом и подржите их у замену за истицање логоа ваше фирме. Осим добре воље, ово ће омоћи да људи асоцирају ваш бизнис са нечим позитивним, што им може помоћи да преломе ако се буду двоумили измешу ваше и неке друге фирме.